Descent 3, kultovní střílečka z roku 1999, kterou vydala společnost Interplay, se dočkala významného milníku. Po 25 letech od svého původního vydání byl zveřejněn její zdrojový kód. Tento krok umožní fanouškům prozkoumat a upravit kód hry pro novější systémy a nebo jej portovat na další platformy.
Kevin Bentley, jeden z původních programátorů hry, společně s Jeffem Slutterem, dalším programátorem projektu, nedávno zveřejnili zdrojový kód hry včetně dosud nevydaného patche 1.5. Tento krok byl přijat s nadšením ve vývojářské a hráčské komunitě, která si dlouhodobě přála uvolnění kódu, aby mohla provádět jeho další vylepšení.
Zdrojový kód byl uvolněn bez některých proprietárních knihoven zvuku a videa od společnosti Interplay, což znamená, že některé starší scény hry aktuálně nejsou plně funkční. Bentley nabídl spolupráci těm, kdo by chtěli pomoci s vytvořením konvertoru pro tyto formáty. Zdůraznil také potřebu dalšího pročištění kódu, odstranění zastaralých komentářů a přizpůsobení kódu moderním vývojovým standardům.
Bentley vyzval komunitu, aby se zapojila do údržby a dalšího vývoje kódu, ať už pomocí přímé spolupráce, nebo posíláním úprav prostřednictvím pull requestů. Vyjádřil také lítost, že patch 1.5 nebyl nikdy oficiálně vydán kvůli logistickým problémům.