ČasopisyExcalibur

The Secret of Monkey Island

Vývojový systém Lucasfilm Games, tzv. Scumm systém (byly v něm vytvořeny hry Maniac Mansion, Indiana Jones III a též Zak McKracken) zaznamenal některá další vylepšení.

Grafika dopadla ještě lépe než u LOOMu, který byl až do této doby považován za nejlépe graficky zpracovanou adventure všech dob. Animace postav zůstala zhruba na stejné úrovni, zrychlil se však scrolling pozadí. Většího uplatnění se také konečně dočkaly zoomovací (zvětšovací/zmenšovací) rutiny a stylová hudba výsledný dojem rozhodně nekazí. Nebylo to však jen kvalitní provedení, které vyneslo Monkey Island na softwarový Olymp. Hra je totiž nabitá neskutečným množstvím perfektních nápadů a výborných vtipů. S něčím takovým jsem se ještě nesetkal u žádné jiné adventure. Hojně používané filmové scény, dobře známé ze starších her Lucasfilmu se ještě víc zdokonalily a přibraly vyloženě komediální prvky.
The Secret of Monkey Island

Dialogy mezi postavami jsou prostě skvělé, stojí za to si občas nahrát starší pozice a prozkoušet různé varianty komunikace (hovor se psem ze Scumm Baru přitom nepatří mezi ty nejhorší). Bez po-chyb je šermířská škola Melee Islandu nejlepší na světě.

Klasická ukázka Monkey-islandovského humoru: Zlý šerif přiváže Guybrushe k těžké sošce a svrhne jej do moře. Hrdina se musí zbavit sošky, aby se neutopil. Nejlíp, když přeřízne provaz. Dno je poseto různými ostrými předměty (sekerky, nože, nůžky apod.), avšak na žádný nemůže Guybrush dosáhnout. A čas běží. Potom na molo přijdou dva piráti a následuje nekonečný rozhovor o tom, že jeden z nich má takový ošklivý nůž a nejspíš ho hodí do vody. Nakonec, když už si oddychnete, neboť záchrana je zcela evidentně na dosah ruky, muž prohlásí, že se mu nůž přeci jenom může ještě hodit a odejde. Nad takovým cynismem lze pouze pokrčit rameny, dát sošku do kapsy a vylézt z vody.

The Secret of Monkey Island

Tak to tedy byl Secret Of Monkey Island. Nebude to trvat dlouho a na pultech sofwarových prodejen se objeví Monkey Island č. 2 (pokud ho nepředběhne Indiana Jones 4). Zatím se můžeme alespoň těšit a doufat, že druhý díl Opičího ostrova bude ještě větší „hlína“, než ten první.

TAD

The Secret of Monkey Island

Grafika - 95%
Hudba - 95%
Nápad - 95%
Zábava - 95%

95%

Originální hodnocení v časopise Excalibur.

Recenze byla publikována v herním časopise Excalibur, konkrétně v čísle 7 z roku 1991.

Excalibur

Články z herního časopisu Excalibur jsou publikovány s dovolením vydavatele Martina Ludvíka, majitele společnosti © Popular Computer Publishing.

Podobné články

Napsat komentář

Tip na další článek
Close
Back to top button