ČasopisyExcalibur

Liberation (Captive II)

Obraz 1: Muž zachraňován čtyřmi androidy z právě ukončené mise.
Obraz 2: Poručík Trill je za své úspěšné splnění mise povyšován. Gratulace.
Obraz 3: Čerstvě povýšený kapitán Trill sedí ve své kanceláři. Vypadá to, že má hodně práce (má nohy na stole a hází vlaštovku).Liberation (Captive II)

Znuděně se dívá na televizi. Právě běží zprávy. Trill mění barvu moderátorova saka. Zaposlouchá se do zpráv “…v souvislosti s protestními akcemi kvůli věznění Marka Jadvy bylo zraněno 13 policistů a 59 demonstrantů bylo zadrženo“. Střih. Záběr na dav skandující hesla jako “Propusťtte Jadvu“, “Proč vězníte nevinného“ apod. Mluvčí skupiny Osvoboďte Jadvu prohlásil, že se jedná o justiční omyl a že by Jadva měl být okamžitě propuštěn. Triil se začíná o tento případ zajímat, vypne televizi. Bouchne do stolu, objeví se počítač. Jeho prsty se hbitě rozbíhají po klávesnici. Záběr na monitor. Trill zadá jméno, začínají se objevovat první informace. Jadva, Mark Anthony; zadržen v souvislosti s vraždou radního Drana. Jadva zemřel při výslechu, který prováděl android typu XLVI. Není divu, že ho umlčeli – pomyslel si Trill. Zkusím zavolat Doctanovi, třeba mi pomůže – napadlo ho pak. Bouchne do stolu a vyjede videofon. Trill „vytáčí“ jeho číslo. Na obrazovce se objeví Doltanova tvář. Ahoj Trille, co potřebuješ – říká Doltana. Chci abys pro mě něco prověřil – odvětí Trill. O.K., co to bude. Prověř mi složku 009967, kód je Delta Six… .

Mezitím v nějaké tajné centrále. Pane, někdo se na nás snaží napojit a má prioritní kód – ozve se jeden z mužů sedících u počítače. Odpojte ho – prohlásí klidně jeden podivně vyhlížející muž, pravděpodobně velitel… Trille, ztrácíme spojení – prohlásí Doltana. Sejdeme se na obvyklém místě. Celou dobu napínavě znějící hudba nabývá na dramatičnosti. Trill přechází k podivnému mechanismu, pokládá na něj ruku. Čtyři průsvitné sloupy se otvírají. Z každého z nich vychází jeden z jeho androidů. Chápou se zbraní.

Liberation (Captive II)

Obraz 5: Všichni nastupují do auta.
Obraz 6: Mýtina u lesa, dva muži diskutují. Armáda vyvinula nový typ androidů, kteří měli být ještě dokonalejší než ty poslední. Androidi je ale přestali poslouchat, začali být moc lidští, sami se rozhodují, situace se armádě vymkla z rukou. Trille, musíš něco udělat, ty a tvoji androidi to nějak musí zvládnout – dramaticky zakončuje Doltana svou zprávu. Trill jenom přikyvuje, je mu jasné, že se zas musí pustit do práce.

Liberation (Captive II)

Takto vypadá skvělé intro této nové hry. Předem chci předeslat, že zde budu hovořit o verzi pro „normální“ Amigy, která zabírá pět disket. Existuje ještě AGA verze této hry pro Amigu 1200, která je daleko rozlehlejší, má mít prý tisíce pater, a zabírá přes 20MB. Ještě je také verze pro Amigu CD32, která je samozřejmě také velmi rozsáhlá. Obě tyto verze jsou lepší, a proto se moje případná kritika této hry nemusí vztahovat na AGA verze. To jen na vysvětlenou a kvůli tomu, abych předešel mému ukamenování ze strany AGA Amigistů. Nyní již ke hře samotné. Mnozí z vás by asi čekali, že se bude jednat o nějaké zpracování vesmírných detektivek Isaaka Asimova. Tak tomu ale není. Ve skutečnosti se jedná o nový vesmírný 3D scrollovací dungeon. ANO, čtete dobře, 3D scrollovací! Ovšem je tu první kritika této verze. Scrolling je pomalý a místy až trhaný, takže taková sláva to zas není, ale přeci jen to scrolluje. Při vstupu do hry si vyberete, zda budete chtít hrát spíše akční část nebo strategickou. Rozdíl snad ani nemusím takovým zkušeným pařanům, jakými čtenáři Excaliburu zajisté jsou, vysvětlovat. Obě jsou si podobné, takže, když teď budu hovořit o té části akční, zčásti to platí i pro strategickou. Máte čtyři androidy, které ovládáte. Jejich vlastnosti jsou již dané, takže si je netvoříte a neprocházíte tudíž procedurou jako např. u Beholdrů. Možná je to dobře,  možná ne, záleží na názoru každého čtenáře, nebudu se tedy s nikým pouštět do diskuse (stejně bych vyhrál). Po kliknutí na každou postavičku se vám o ní objeví spousta informací. Od vlastností, výzbroje po zdraví či disketové menu (to vám sice o postavičce moc neřekne, ale funkce SAVE či LOAD se vám bude určitě hodit). Můžete kliknout i zvláštní ikonu, pak se vaši hrdinové objeví před vašima očima v jejich plné ocelové kráse. Je to sice zajímavé, ale moc vám to nedoporučuji, protože vypadají jak Terminátor po exkurzi v hydraulickém lisu. V horní části obrazovky vidíte mapu okolí a další různé přístroje, nezbytné pro přežití. S androidy se pohybujete po podivných prostorách daleké budoucnost. Jakž takž scrollujete nahoru a dolů. Bojujete s 3D nestvůrami. Ty nestvůry jsou většinou roboti a jiné elektronické organismy, co byste taky v budoucnosti čekali. Jinak je to skoro klasický dungeon. Sbíráte klíče (snad magnetooptické karty – pozn. Johnson), nacházíte různé, více či méně užitečné předměty, lepší zbraně prostě skoro klasika. Ačkoliv mluvím o standardní verzi, přesto to je dost rozsáhlý dungeon. Procházení všech levelů a pater vám jistě zabere několik bezesných týdnů, ale raději vám doporučuji ty týdny strávit u nějaké AGA verze, stojí to za to. Pak budete Shadowcastery a Ultimy Underworld srovnávat s Dungeon Masterem či Beholdery (Ehm.. pozn. Johnson). Mnoho zdaru a u CAPTIVE III se těší.

LEWIS

Liberation (Captive II), Mindscape, 1993

Grafika - 85%
Animace - 84%
Hudba - 86%
Zvukové efekty - 77%
Přitažlivost - 78%

82%

Originální hodnocení v časopise Excalibur.

Recenze byla publikována v herním časopise Excalibur, konkrétně v čísle 26 z roku 1994.

Excalibur

Články z herního časopisu Excalibur jsou publikovány s dovolením vydavatele Martina Ludvíka, majitele společnosti © Popular Computer Publishing.

Podobné články

Napsat komentář

Tip na další článek
Close
Back to top button