Dlouho očekávaný model OSCC Pro nebude jen tak k dostání. Vydání pokročilejšího modelu tohoto zajímavého scaleru bylo díky globální krizi odloženo.
Na novou Škodovku máte aktuálně čekací dobu 1 rok. To je skoro stejná čekací doba, jako kdybyste si pořizovali nějaký supersport. Před několika týdny musel i Apple dočasně zastavit výrobu mobilních telefonů iPhone. Canon zase začal prodávat inkousty do tiskáren bez čipů.
Čipy prostě nejsou, není jich moc, a když jsou, tak jsou velmi drahé. V posledních měsících a týdnech jsme svědky globální čipové krize, která dopadá na různá odvětví. Poslední zpráva dopadá i na milovníky retro her. Dlouho očekávaný scaler nebude k dostání v brzké době.
A je to tady. Počkejte si.
Na stránkách videogameperfection.com se objevila neradostná zpráva, která je následujícího typu:
Ke konci roku 2021 jsme tvrdě pracovali na dokončení OSSC Pro, nyní máme dokončený hardware, dálkové ovladače a po několika aktualizacích softwaru bychom byli připraveni k uvedení na trh. Zbývalo už jen navrhnout design krabice a případné brožury s rychlým návodem, které by byly součástí balení.
Bohužel musíme oznámit, že kvůli celosvětovému nedostatku komponentů nemůžeme v současné době uvést OSSC Pro na trh za konkurenceschopnou cenu. Z tohoto důvodu jsme museli přijmout neradostné rozhodnutí odložit uvedení OSSC na trh, dokud se trh s komponentami nevrátí na úroveň blížící se normálu před pandemií.
NEZNAMENÁ to však zrušení projektu. Stále jsme odhodláni uvést OSCC Pro na trh, jakmile to bude možné. Budeme také pokračovat v práci na aktualizacích a vylepšeních firmwaru.
Strasti a slasti zpracování obrazu
Když chcete připojit nějakou starší konzoli k moderní televizi (některé z nich již ani nemají analogové vstupy), jedním z řešení je si pořídit nějaký AV konvertor na HDMI signál. Ty nejlevnější kousky v řádech stokorun tohle přání splní, ale jejich kvalita není nejlepší. Signál do televize dostanete, ale za cenu neostrého obrazu a někdy v ceně i s mírným lagem, což na hraní akčních her není konfigurace zrovna optimální. Inu, každá konzole disponuje v některých případech svým unikátním rozlišením a signálem (zdravím Vampire V4+ Standalone).
Jestliže chcete mít opravdu kvalitní obraz, je potřeba jít po násobcích původního rozlišení a to základní kousky prostě neumí. FullHD rozlišení a nebo 720p je sice hezké číslo na první pohled, ale kvalita výsledného obrazu bude tristní, když do něj budete upscalovat nějaké s nestandardním rozlišením a poměrem. Na druhou stranu jsou zde scalery, které dokáží specifikovat rozlišení skoro pixel po pixelu a tím pádem dosáhnout násobek rozlišení původního, volit způsob deinterlacingu a spoustu dalších vymožeností. A to vše bez zpoždění, aniž by se video muselo ukládat do vyrovnávací paměti. Jedním z těchto lepších scalerů je OSCC Pro, který bude doplňovat stále prodávaný OSCC.
OSCC Pro pohání nový Cyclone V FPGA čip, který poskytne tomuto kusu hardware opravdu dostatek výkonu, což nebude omezovat vývojáře v přinášení nových funkcí. Spolu se silnějším procesorem disponuje toto zařízení také 512 MB RAM, které lze využít pro spoustu kouzelných věcí a 16 MB místa pro firmware.
Vrcholný model bude stejně jako stávající OSSC vybaven vstupy RGB SCART, D-Sub 15 (VGA) a komponentním videem. Navíc zde bude HDMI vstup (pro kterých bych osobně měl dost využití) a také digitální zvukový vstup SPDIF. HDMI video ze vstupu lze také samozřejmě dále zpracovávat (např. lze využít zpracování obrazu z konzolí, které mají nainstalovány modifikace, jako je Wiidual a nebo GCDual), přidat do videa typické řádky, které známe z CRT televizí a nebo jít opačnou stranou a snížit rozlišení z moderních konzolí (na kulervoucích 240p nebo 480i) pro použití na klasických televizích.
Základní model OSCC s kompletní sadou příslušenství vyjde na nějakých 173 EUR, což je něco přes 4200 korun i s daní. Pro verze bude mít cenovku trošku jinou, hrubý odhad je, že cena se bude pohybovat pod 500 dolarů.
Níže naleznete ve videu pro představu obyčejný model OSCC, jeho možnosti a kvalitu výstupu.