Tentokrát opět něco pro Sinclair — na prostřední dvoustranu jsme vybrali hru, která je mezi „spectristy“ poměrně rozšířená. Protože je to starší kousek, je dost pravděpodobné, že někteří z vás Hundru dohráli. Pro ty ostatní přetiskujeme mapu i návod.
Pokud vím, tak Hundra nebyla předělávána na šestnáctibitové počítače, a proto ji musíme hodnotit v původní Sinclair verzi i s jejími nedostatky. Hra byla vytvořena ve Španělsku a její práva na distribuci zakoupila známá firma DINAMIC v roce 1987.
Je to klasická 2D bludišťovka lehce zkomplikovaná hledáním a používáním klíčů. Děj hry je směšně naivní: v blíže neurčené severské zemi si šťastně žije vikingský vladař se svou chotí – Hundrou. Vládce je však zlými silami unesen na jeden bezejmenný ostrůvek v Atlantickém oceáně. Jeho ženě nezbývá nic jiného, než si připnout brnění, oškrábat zrezivělý meč (zn. Stainless Steel Czechoslovakia), nasednout na loď a vyrazit na širé moře. Hundra ten zapadlý ostrov po dlouhém hledání přeci jen najde. Protože je to ješitná ženská, nařídí své družině, aby zůstala na lodi, že si svého mužíčka osvobodí sama. Po krátkém severském rozloučení Hundra doplave na břeh. V tomto momentě hra začíná a vy přebíráte úlohu drsné nordické ženy.
S použitím mapy musíte najít 3 diamanty. Jen tak můžete osvobodit vašeho manžela, který je připoután ke stromu úplně vpravo. Hned na začátku hry zjistíte, že váš meč zrezivěl natolik, že bude lepší bojovat za pomoci magické energie.
Já osobně jsem hru dohrál bez podvodu (tréninku) a docela mě to bavilo. Hra je i přes svou jednoduchost poměrně zajímavá. Grafické zpracování na Sinclairu je obstojné, horší je to však s hudbou – hanba mluvit. Byl bych ale nerad, aby si majitelé Sinclairů špatně vykládali narážky na možnosti jejich počítače. Taky jsem měl dlouho „gumáka“, ale je třeba se na věci dívat objektivně a srovnávat programy s podobnými na Amize.
Návod
Od startu se dejte doprava až ke skále a vylezte nahoru (klíč po cestě nesbírejte). Teď jděte doprava (křížek také nesbírejte, není zapotřebí). Pak spadněte dolů, doprava a skočte doprava dolů, jinak byste zapadli do pasti. Dojděte až k vodě, přeskákejte po kamenech doprava, po schodech nahoru, skočte doprava a dojděte k vodě. Tam plave nějaké dřevo zleva doprava, naskočte na něj. Dojeďte na něm až doprava. Seskočte napravo, v místnosti vezměte diamant vpravo dole. Pak se vydejte nahoru a tam doprava. Dojděte až k velké díře v zemi. To je hradní příkop, jakási pastička pro vetřelce. Přeskočte a v následující místnosti jděte nahoru. Nyní se řiďte podle mapy, musíte se dostat až na vrchol věže. Vpravo na konci cimbuří leží klíč. Vraťte se na levý konec cimbuří a velkým skokem skočte doleva.
Ačkoli je hra Hundra graficky poctivě zpracovaná, jedná se o zjednodušenou arkádovou adventuru v plošinovkovém stylu bez jakýchkoli výstřelků a už vůbec ne bez vzrušení.
Recenze z jiných časopisů
V pádu držte joystick stále doleva. Po dopadu se dejte doleva, přeskákejte rozbité mosty až k první vodě. Přeskákejte po kamenech směrem doleva. Protože máte klíč, otevřete vlevo tajný průchod do skály. Spadněte do otvoru. Jděte co nejvíce vlevo a pak vyskákejte o tři obrazovky nahoru. V té nejvyšší opatrně přeskočte jámu a podle šipky na mapě seskočte do úzké šachty. Slezte dolů a jděte doprava. Dojdete do místnosti s druhým diamantem. Vyskočte na plošinku, na které diamant leží. Pozor, je zde nepříjemné propadliště v podlaze! To musíte přeskočit, jinak diamant nevezmete. Jde to těžko, jestliže se propadnete, dojděte znovu k diamantu podle mapy. Až se vám podaří diamant sebrat, seskočte propadlištěm a vylezte na denní světlo.
A teď už hrajte taky trochu sami. Podle mapy vezměte klíč č. 1 a dojděte až pod hlavní věž, na které leží klíč č.2. Nechoďte nahoru, ale pokračujte vpravo. Jděte tak dlouho, až spadnete do tajné jeskyňky. V ní leží poslední diamant. Vezměte si ho, vylezte z podzemní kobky a jděte stále doprava.
Manžel se vás již nemůže dočkat!
ANDREW
Hundra, Dinamic Software, 1988
Idea - 45%
Grafika - 70%
Hudba - 20%
Atmosféra - 70%
51%
Originální hodnocení v časopise Excalibur.
Recenze byla publikována v herním časopise Excalibur, konkrétně v čísle 3 z roku 1991.