InternetNovinkyPC

Descent 3: Zdrojové kódy uvolněny po 25 letech

Descent 3, kultovní střílečka z roku 1999, kterou vydala společnost Interplay, se dočkala významného milníku. Po 25 letech od svého původního vydání byl zveřejněn její zdrojový kód. Tento krok umožní fanouškům prozkoumat a upravit kód hry pro novější systémy a nebo jej portovat na další platformy.

Kevin Bentley, jeden z původních programátorů hry, společně s Jeffem Slutterem, dalším programátorem projektu, nedávno zveřejnili zdrojový kód hry včetně dosud nevydaného patche 1.5. Tento krok byl přijat s nadšením ve vývojářské a hráčské komunitě, která si dlouhodobě přála uvolnění kódu, aby mohla provádět jeho další vylepšení.

Descent 3 je počítačová hra vydaná v roce 1999, která je třetím dílem populární série Descent. Tato série je známá svým inovativním 3D prostředím, ve kterém se hráč pohybuje ve vesmírných dolech a tunelech s úplnou svobodou pohybu ve všech směrech. Descent 3 byl vyvinut společností Outrage Entertainment a publikován Interplay Entertainment.

Zdrojový kód byl uvolněn bez některých proprietárních knihoven zvuku a videa od společnosti Interplay, což znamená, že některé starší scény hry aktuálně nejsou plně funkční. Bentley nabídl spolupráci těm, kdo by chtěli pomoci s vytvořením konvertoru pro tyto formáty. Zdůraznil také potřebu dalšího pročištění kódu, odstranění zastaralých komentářů a přizpůsobení kódu moderním vývojovým standardům.

Hra byla původně vydána pro PC a Mac, a o rok později byla přidána verze pro Linux. Hra byla znovu vydána na Steamu v roce 2014 a je také dostupná na GOG, ale má problémy s kompatibilitou s moderními počítači.

Bentley vyzval komunitu, aby se zapojila do údržby a dalšího vývoje kódu, ať už pomocí přímé spolupráce, nebo posíláním úprav prostřednictvím pull requestů. Vyjádřil také lítost, že patch 1.5 nebyl nikdy oficiálně vydán kvůli logistickým problémům.

Další
store.steampowered.comgog.com
Zdroj
github.com

Martin Flashback

Na stránky píšu občasné novinky ze světa retra, jak mi můj čas a život dovolí. Nevyhledávám multiplayer, preferuji nejvíce single player, popř. multiplayer u jednoho počítače. Mým nejoblíbenějším počítačem je Amiga, z novějších konzolí to je Nintendo Wii a Switch.

Podobné články

Napsat komentář

Back to top button