C64Novinky

Vyšel Prince of Persia pro VIC-20

Prince of Persia, hra původně vytvořená Jordanem Mechnerem, je jednou z ikonických her, která definovala žánr plošinovek v počítačových hrách. Tato hra, okouzlila mnoho hráčů a postupem času se stala inspirací pro mnohé adaptace na různé platformy.

Vývojář této předělávky nedávno narazil na verzi hry pro ZX Spectrum, vyvinutou uživatelem s přezdívkou Nicodim, což ho inspirovalo k pokusu o vytvoření verze pro starší počítač VIC-20.

VIC-20, představený firmou Commodore v roce 1980, byl jedním z prvních domácích počítačů dostupných masovému trhu. S pouhými 5 KB RAM, rozšiřitelnými až na 32 KB, a jednoduchým grafickým rozlišením, VIC-20 poskytoval základní platformu pro rané počítačové hry.

Vyšel Prince of Persia pro VIC-20

Technické detaily

Hra byla naprogramována v assembleru a vyžaduje VIC-20 PAL +35k, Disk Unit/SD2IEC a volitelně joystick, jelikož hra lze ovládat i pomocí kláves:

  • O / P – doleva / doprava
  • Q / A – nahoru / dolů
  • SPACE BAR – speciální pohyb

Obrazovku lze vycentrovat na úvodní obrazovce pomocí kurzorových kláves. Hra využívá formát 27 sloupců x 29 řádků, což vyžaduje PAL verzi VIC-20.

V emulátoru VICE stačí přetáhnout soubor D64 do emulátoru. Na skutečném hardwaru je nutné načíst ‚LOADER.PRG‘ (s „*“,8,1) a poté spustit BASIC program.

Vyšel Prince of Persia pro VIC-20

Slovo vývojáře

Při přizpůsobování hry Prince of Persia pro VIC-20 bylo největším problémem vypořádat se s drastickým omezením dostupné paměti. Na rozdíl od ZX Spectrum nebo původního Apple II, které využívaly 128 KB RAM, VIC-20 disponoval maximálně 32 KB rozšiřitelné paměti. Toto omezení vyžadovalo značné zjednodušení všech aspektů hry.

Nejvíce patrné je zjednodušení v plynulosti pohybů a zejména v šermířských soubojích. Kvůli omezenému množství dostupné paměti bylo nutné redukovat komplexnost animací a interaktivních prvků. Přestože tato verze nemůže konkurovat plynulosti a detailům originálu, snažil se vývojář zachovat základní prvek dobrodružství a objevování, které hru definovaly.

Hra na VIC-20 obsahuje 9 úrovní, které reflektují strukturu prvních devíti levelů originální hry, a závěrečnou scénu s princeznou.

Adaptace této hry pro VIC-20 byla náročným projektem, který vyžadoval značné úsilí a kompromisy v oblasti designu a implementace. Přesto vývojář doufá, že hráči ocení možnost prožít klasické dobrodružství na tomto historickém počítači.

Vyšel Prince of Persia pro VIC-20

Prince of Persia, kterou vytvořil Jordan Mechner během jeho studií na Yale University, se rychle stala legendou ve světě videoher. Hra byla původně vyvinuta pro Apple II v roce 1989 a později portována na širokou škálu systémů. Díky inovativnímu přístupu k animaci a náročné hratelnosti se hra těší trvalé popularitě a inspirovala mnoho dalších her a adaptací, včetně filmové adaptace „Prince of Persia: The Sands of Time“. Hra je považována za průkopníka žánru akčních adventur a plošinovek a má významné místo v historii počítačových her.

Jedním z nejvýznamnějších příspěvků Prince of Persia k hernímu průmyslu bylo zavedení rotoskopie, techniky, při které byl každý pohyb postavy vytvořen na základě videozáznamů skutečného herce. Tím dosáhl Jordan Mechner neuvěřitelné úrovně realismu v pohybu postav, což bylo v době vydání hry revoluční.

Je fascinující vidět, jak i s omezenými prostředky lze vytvořit hratelnou a zábavnou hru, která odráží ducha originálu.

Další
Download
Zdroj
sleepingelephant.com

Martin Flashback

Na stránky píšu občasné novinky ze světa retra, jak mi můj čas a život dovolí. Nevyhledávám multiplayer, preferuji nejvíce single player, popř. multiplayer u jednoho počítače. Mým nejoblíbenějším počítačem je Amiga, z novějších konzolí to je Nintendo Wii a Switch.

Podobné články

Napsat komentář

Back to top button