ČasopisyExcalibur

Synnergist

Šok. Když jsem si jel vyzvednout Synnergist do redakce, bylo mi oznámeno, že je to adventka v „obyčejný VGA“. Říkal jsem si, že na rozlišení nezáleží, například Lost Eden čí Simon the Sorcerer II byly také ve VGA a při tom se jednalo o skvostnou podívanou. Ovšem to jsem ještě neviděl Synnergist. Současný trend stvořit graficky dokonalou hru se mu přímo vyhnul velkým obloukem. Obdobnou grafiku bylo možno naposledy shlédnout v roce 1991 ve hře Countdown, ale to je přeci jenom pár let zpátky.

Bohužel, vše co má něco společného s vizuální stránkou hry je přímo tragické. Napůl digitalizované a napůl dokreslované pozadí nevalné kvality, animace s frekvencí zhruba tří obrázky za vteřinu a jako vyvrcholení, herecké výkony (doporučuji vrhače šipek v baru – otřesné). Občas mám pocit, že všichni zkrachovalí herci končí u rolí v počítačových hrách. Když už jsem se začal věnovat hereckým výkonům, rád bych se také zmínil o rozhovorech. Ve většině her si jednotlivé postavy drží stále stejnou úroveň a styl mluvy. V Syrnergistu tomu tak je skoro u všech postav, pouze u vašeho hrdiny se objevuje jakási schizofrenie. Některé jeho odpovědi a dedukce jsou hodny Sherlocka Holmese, ale jiné si zase nezadají s pětilerým dítětem, ale to jen tak na okraj.

Synnergist

Dalším vyrážečem dechu je hudba. Pokud jsem se někdy snažil naznačit, že je hudební doprovod v některé hře opravdu slabý, přirovnával jsem ho k pochybným tónům linoucím se z reproduktorů. Ovšem teprve Synnergist mi ukázal, jak ony pochybné tóny vlastně zní. U komponování jsem naštěstí nebyl, ale vsázel bych na náhodná čísla.

81% Coming Soon Magazine
66% PC Joker
60% PC Action (Germany)
40% Power Play

Další recenze..

I špatná hra má některé dobré vlastnosti (někdy). První věcí, která vás po takto tvrdém uvítání potěší, je prostředí, ve kterém se Synnergist odehrává. Ocitáte se v blízké budoucnosti ve městě, kde bohatí stále bohatnou a chudí se topí ve stále větší bídě. Největšími problémy se stávají kriminalita, obchod z drogami, prostituce atd. Mimo to se ztrácejí bezdomovci, v oběhu se objevuje nová droga s podivnými účinky a po městě se pohybuje maniakální vrah, který zabíjí své oběti pozoruhodným a dostatečně krvavým způsobem. Takže zajímavá doba, ve které není nouze o překvapující objevy. Ponurá atmosféra je ještě umocňována všudypřítomnou smrtí, která často potká i vaše nejbližší přátele. Váš hrdina, novinář místního plátku, se snaží přijít na kloub záhadné smrti svého přítele, který mu těsně před tím, než skonal, nechal vzkaz, že objevil něco velkého.

Synnergist

A aby toho nebylo málo, ještě se vám zdají drastické vize z prostředí psychiatrické léčebny. Zpočátku v tom budete mít pekelný zmatek, ale jelikož děj má rychlý spád a problémy v Synnergistu se řeší logickou cestou, tak se pomalu začnete prokousávat souvislostmi až k finálnímu setkání s vaším úhlavním protivníkem, které přinese nečekané rozuzlení. Ale nebudu vám již více prozrazovat, protože bych vás okradl o to nejlepší co hra poskytuje.

Poslední slovo. Přestože je Synnergist technicky jedna z nejhorších her poslední doby, stále ji poutavá atmosféra a propracovaný příběh drží alespoň mezi průměrem. Mohla to být přinejmenším hra, o které by se nějakou dobu vědělo, a kterou by kde kdo znal, kdyby se tvůrci zaměřili trochu více na technické zpracování. Takhle se stává pouze pravým opakem nezáživných her se skvělou grafikou a hudbou, proklínaných právě pro nulovou atmosféru a naivní příběh.

MAREK RŮŽIČKA

Synnergist, 21st Century Entertainment Ltd., 1996

Celkové hodnocení - 55%

55%

Originální hodnocení v časopise Excalibur.

Recenze byla publikována v herním časopise Excalibur, konkrétně v čísle 57 z roku 1996.

Excalibur

Články z herního časopisu Excalibur jsou publikovány s dovolením vydavatele Martina Ludvíka, majitele společnosti © Popular Computer Publishing.

Podobné články

Napsat komentář

Tip na další článek
Close
Back to top button