ČasopisyExcalibur

Druid & Enlightenment: Druid II

Mezi nejlepší z her na osmibitových počítačích patří bezesporu dvojice programů firmy FIREBIRD SOFTWARE o starobylých kouzelnících – DRUIDECH.

První díl této hry vznikl již v roce 1986 a jeho pokračování s názvem ENLIGHTENMENT (OSVÍCENÍ) spatřilo světlo světa o rok později. Možná někoho zarazí, proč se zabýváme tak letitými programy. Stáří hry ale o kvalitě v žádném případě nerozhoduje (vzpomeňme třeba na nepřekonanou ELITE z roku 1985), o čemž svědčí také nápad a provedení hry o Druidech. Posuďte sami.

Druid & Enlightenment: Druid II Druid – ZX Spectrum
93% Amstrad Action
90% Crash!
88% Zzap!
60% Tilt

Další recenze..

První díl s názvem DRUID je klasickou „bludišťovkou – střílečkou“. Na cestu se vydáváme s postavičkou kouzelníka, která je vynikajícím způsobem vykreslena. Zpracování je poněkud netradiční; bludiště vidíme shora, ale postavičky a potvory jsou trochu nelogicky zakresleny z boku. Druid má z počátku k dispozici tři druhy střel – vodní, ohnivé a elektrické. Cestou narazíme na truhly, ve kterých si zásobu střeliva doplníme. Je zde použito velice originálního nápadu: po celé zemní je roztroušena řada truhlic ukrývajících předměty. Z každé z nich si ale můžeme vzít pouze jeden jediný. To nutí hráče k přemýšlení a k pečlivému výběru toho pravého předmětu. V truhlách je kromě střel ukryto ještě množství dalších užitečných věcí – klíče, nejrůznější kouzla, ale i postavička Golema. Je logické, že na různé potvory platí různé zbraně. Jen zkušeností zjistíme, co na kterou příšerku platí. Druid má k dispozici také kouzla neviditelnosti a chaosu. Do neviditelného pláště se ukryje v případě ohrožení a chaos vyvolá při útoku. Nejlepší ze všeho je ovšem Golem. Kouzlem lze vytvořit hliněného obra, který bude Druidovi věrně sloužit a vlastním tělem likvidovat nepřátele. Ovládání Golema je buď automatické (můžeme ho poslat před sebe nebo mu poručit, aby Druida následoval) nebo manuální (joystickem). Zatímco Druid střílí a kouzlí, Golem používá hrubou sílu svého těla k likvidaci potvor.

Druid & Enlightenment: Druid II Enlightenment: Druid II – C64

A co že je vlastně cílem hry? V devíti patrech podzemního paláce jsou ukryty čtyři „tváře zla“. Jsou to ve skutečnosti odporné lebky chrlící oheň. Úkolem hry je samozřejmě tyto zloduchy zničit. K tomu je zapotřebí použití speciálního kouzla přímo před tváří lebky. Komu se podaří zničit všechny příšery, může si blahopřát k úspěšnému vyčištění země od nadvlády zla. Ale ne na dlouho. O 103 let později se vrátilo.

Druid I, Firebird Software, 1986

  • Grafika 2
  • Hudba 2
  • Nápad 2
  • Zábava 2

Celkové hodnocení 65%

DRUID II je rozsáhlejší, obtížnější, náročnější a mnohem propracovanější než díl první. Je ale také mnohem zábavnější. Znovu se vžijeme do role Druida, který může jako jediný zachránit pohádkovou zemi od nečistého zla. Více zemí, více pomocníků, mnohem více kouzel, hordy nepřátel a navíc pár kouzelných předmětů dělá z hry ENLIGHTENMENT akční-adventure hru. K jejímu dokončení totiž nestačí jen slepě decimovat příšerky, ale je potřeba také použít rozumu, sbírat nejrůznější předměty a vhodně je používat.

Druid & Enlightenment: Druid II Enlightenment: Druid II – Amstrad CPC
100% Sinclair User
85% Zzap!
82% Your Amiga
70% Power Play

Další recenze..

Druid tentokrát nemá k dispozici výběr ze třech druhů střel – tentokrát můžeme jen vrhat blesky, ale tento „nedostatek“ je vyvážen obrovským množstvím rozličných bojových kouzel. Můžeme stavět ohnivé i vodní zdi, kouzlem rozbíjet zavřené dveře, být neviditelní, odpuzovat příšery, použít „dotyk smrti“ pří kterém každá příšera zmizí, zpomalovat pohyb nepřátel, zrychlovat svůj vlastní pohyb atd. Novinkou ja i více pomocníků. Z prvního dílu zůstal pomalý Golem. Přibyl ale rychlý Phoenix (ohnivý pták), mohutný Kraken a podivný létající duch Whistle. I když můžeme aktivovat pouze jednoho z pomocníků, je to pomoc velice potřebná. Nepřátel je totiž více než dost a jsou velice odpudiví a bez výjimky velice nebezpeční.

Druid & Enlightenment: Druid II Enlightenment: Druid II – Amiga

Atmosféra pohádkového příběhu je oživena používáním předmětů. Pochodeň použijeme v temné zemi a posvítíme si na cestu. Ale přijít na to, že roh z berana použijeme k přivolání převozníka do říše mrtvých, je složitější. Nesmíme také zapomenout na minci, kterou zaplatímee Cháronovi za jeho služby. Když nalezneme a úspěšně použijeme ještě pár dalších předmětů a projdeme říší mrtvých, ocitneme se v království zla. S pomocí magické koule se ale samozřejmě podaří zlo znovu porazit a v zemi fantazie se rozhostí trvalý mír.

ICE

Enlightenment: Druid II, Firebird Software, 1987

Grafika - 70%
Hudba - 55%
Nápad - 77%
Zábava - 77%

70%

Originální hodnocení v časopise Excalibur.

Recenze byla publikována v herním časopise Excalibur, konkrétně v čísle 14 z roku 1993.

Excalibur

Články z herního časopisu Excalibur jsou publikovány s dovolením vydavatele Martina Ludvíka, majitele společnosti © Popular Computer Publishing.

Podobné články

Napsat komentář

Tip na další článek
Close
Back to top button