ČasopisyExcalibur

Zool 2

Při spuštění hry Zool na trh vznikla zejména v Anglii a v Americe Zoolománie. Ať jste otevřeli jakýkoliv počítačový časopis. většinu stran zdobil tento ninja. Když už jsme u toho, stačí se podívat na krabici od Amigy 600. V žebříčku her byl rázem Zool na prvním místě. Ale byla tato hra opravdu taková, jaká by se předpokládala podle tohoto ohlasu?

Mně osobně se hra líbila jen velice málo. Jednalo se totiž o naprosto tuctovou a bezduchou skákačku, jakých jsme viděli už stovky. Neuplynul ani celý rok a už je tu Zool II. Musím říct, že dopadl o něco lépe, nežli jeho předchůdce, ale pořád to ještě není ono. Na těchto hrách mi totiž nejvíce vadí (a tuším, že většině pařanů také), že jsou absolutně bezduché, bez nových nápadů a zajímavostí. Prostě hop sem, hop tam a hra je dohraná. Mozkové závity se nemusejí namáhat ani trošičku. Ve volbách hry si můžete navolit, zda chcete při hře poslouchat hudbu, zvukové efekty nebo aby byl počítač zticha, dále obtížnost hry (easy-lehká, normal, hard-těžká) a jestli chcete hrát se zoolem nebo ne už stačí jenom zmáčknout
START GAME a jedeme. Naštěstí je u hry Zool II aspoň výborná grafika a hudba. Hra byla vytvořena ve spolupráci s lízátkovým gigantem Chupa Chups. A tak můžeme očekávat grafiku plnou lízátek, bonbónků a podobných sladkostí.

Zool 2

93% Amiga Format
87% Amiga Power
77% Amiga Joker
76% CU Amiga

Další recenze..

Hra je rozdělena celkem do šesti částí. V první části (Swan Lake) je prostředí hry zasazeno do země laskominek. Všimněte si volských vok, na které když skočíte, tak vás to vymrští prudce vzhůru. Všude běhá plno potvor, které nechtějí nic jiného, než vám užrat alespoň jeden dílek energie. Až klesne vaše energie na nulu, ztrácíte život. Je potěšitelné, že se neobjevujete na začátku levelu. ale na určitých částech, které jsou signalizovány poskakující berlou. Při stisknutí tlačítka hodí ninja jakýsi náboj, který zničí svůj cíl. Podržíte-li tlačítko o něco déle, začne se nabíjet speciální střela, která je vysoce průbojná a má velký ničivý efekt. Váš ninja se umí také pěkně otáčet a tím zabíjet nepřátele a prorážet některé zdi – stačí držet fire a vyskočit vzhůru.

Další částí (Bulberry Hill) je podzemní elektrické středisko – všude se válí velké množství natahaných kabelů, poničených žárovek, skáčou po vás elektrické jiskry anebo vám nad hlavou přelétávají elektrické výboje. Zdoláte-li tuto Část, následuje Tooting Common. Jsou zde egyptské sarkofágy a mumie. Pozadí je vyvedeno v těch nejřvavějších růžových a fialových barvách a projít tento svět je nad síly mnohého pařana.Zool 2

Další následující world je Snaking Pass – Hadí Průsmyk. Když jsem se do tohoto světa dostal poprvé, upoutala mě tabule s nápisem TAXI. Chvíli jsem čekal a zanedlouho přijel had, na kterého jsem si nastoupil a ten mě odvezl zase o kus dál, Posledním světem je Mountices. Zde narazíte zejména na plechovky od limonád a na plnící automaty. Každý svět je tvořen třemi levely, takže těchto 5 světů dělá dohromady 15 levelů. Ale to by nebyla hra, kdyby neobsahovala něco extra, něco navíc, tím je u Zoola II poslední level – Mental Blockage. Zdoláme-li tento level, hra je u konce. Přijmeme gratulace a z připojeného koncového textu můžeme pochopit, že se můžeme těšit na Zool III.

Zool 2

Co se týče hudby, tak ta je opravdu výborná. Je trošku tvrdšího ražení, chvílemi spíše do rapu nebo do techna. Každý svět má svoji vlastní hudbu, připočteme-li k tomu ještě úvodní a mezilevelovou hudbu, hra jich obsahuje celkem osm. Hra byla místy snad až příliš podobná Super Frogovi, který byl ale o mnoho lepší. Autoři Zoola přímo okopírovali nápad s přemisťováním pomocí trubek, který použili v levelu 2. Ale celkově se dá hra zařadit do toho lepšího, co kdy bylo na Amize vytvořeno a jen doufám, že až budu já nebo některý z mých kolegů psát recenzi na Zool III. tak že budeme moci použít více lichotivějších slov hlavně co se týče originálních nápadů.

  • Rychlý scrolling obrazu
  • Dobrá grafika i hudba
  • Absence jakýchkoliv nových nápadů

RIP

Zool 2, Gremlin Interactive Limited, 1994

Celkové hodnocení - 52%

52%

Originální hodnocení v časopise Excalibur.

Recenze byla publikována v herním časopise Excalibur, konkrétně v čísle 23 z roku 1994.

Excalibur

Články z herního časopisu Excalibur jsou publikovány s dovolením vydavatele Martina Ludvíka, majitele společnosti © Popular Computer Publishing.

Podobné články

Napsat komentář

Back to top button